Workshops på LR24

På LR23 havde vi fantastisk gode erfaringer med at afvikle politiske workshops som en del af lørdagens program. På årets Landsråd i september gentager vi succesen i en modificeret udgave, hvor der udover politiske workshops, der henvender sig alment til alle LR-deltagere, også er workshops til medlemmer med organisatoriske og politiske tillidsposter.

Disse workshops vil blive afviklet i forskellige lokaler i kongrescenteret i tidsrummet kl. 13.00-14.45 og kl. 15.00-16.45 lørdag d. 21. september.

Når du tilmelder dig landsrådet, skal du også vælge op til fire workshops, som du synes kunne være interessante at deltage i lørdag eftermiddag på landsrådet. Vi kan ikke garantere, at alle får deres første- og andenprioritet opfyldt.

Her kan du læse mere om 10 de planlagte workshops:

1. Formandsmøde
    Henrik Weiglin og Søren Vandsø
    Formandsmødet er for medlemmer, der er valgt til et formandsembede, dvs. formand eller næstformand i enten vælgerforening, storkreds eller regionsudvalg. På mødet vil vi drøfte mål og rammer for ledelsesmæssige indsatser frem mod KV25.
  2. Forberedelser til KV/RV25
    Ann Sofie Orth og Michael Ziegler
    Er du medlem af kommunalbestyrelsen, og/eller forventer du at opstille til kommunalbestyrelsen eller regionsrådet i 2025, så er dette en workshop for dig!
    På workshoppen vil Ann Sofie og Michael fortælle om:

• Vigtigheden af at have styr på relationer og valgteknikken allerede inden et valg.
    • Vigtigheden af at have sat holdet og fordelt rollerne, når stemmerne er talt op
    • Hvordan man gør sin kandidatliste til et effektivt ”hold af konkurrenter”
  3. Styrk samarbejdet
    Konflikter er en naturlig del af arbejdet både i politik og i foreningslivet. Når vi havner i konflikter, er den måde vi reagerer på, og hvad vi siger, afgørende for, om udfaldet af konflikten bliver positivt eller negativt. Mennesker reagerer forskelligt i konflikter, herunder den måde vi kommunikerer på.
    På workshoppen vil vi sætte fokus på, hvordan mennesker typisk reagerer i konflikter, og give deltageren redskaber til at forstå, hvordan man skal kommunikere for at nedtrappe og dermed håndtere konflikten bedst muligt.
  4. Familiepolitik
    På workshoppen sætter vi med fokus på den aktuelle politiske situation fokus på partiets rolle, holdninger og værdier i familiepolitikken.
  5. Forsvarspolitik
    På workshoppen sætter vi med fokus på den aktuelle forsvarspolitiske situation fokus på partiets rolle, holdninger og værdier i forsvarspolitikken.
  6. Klimapolitik
    På workshoppen sætter vi med fokus på den aktuelle politiske situation fokus på partiets rolle, holdninger og værdier i klima- og miljøpolitikken.
  7. Sundhedspolitik
    På workshoppen sætter vi med fokus på den aktuelle politiske situation fokus på partiets rolle, holdninger og værdier i sundhedspolitikken.
  8. SoMe/kampagne
    Thomas Højgaard
    Workshoppen henvender sig til alle politikere og kandidater, der gerne vil have et ”brush up” i  brugen af sociale medier både i hverdagen og i kampagne.
  9. Fundraising/styring af økonomi i forening
    Thomas Torp og Claus Bunk
    At være god til fundraising og styring af økonomien i foreningen er afgørende for at sikre et solidt økonomisk fundament i vælgerforeningen.
  10. Det gode møde
    Næsten alle aktiviteter i organisationen, hvad enten de er politiske eller organisatoriske, har udgangspunkt i et møde. På workshoppen får du enkle råd og redskaber, så planlægning og gennemførelse af hverdagens møder bliver en opgave, du kan glæde dig til! Bliv inspireret til, hvor effektive og værdifulde hverdagens møder kan være, når de er godt forberedt og faciliteret.